Joes + Manon ontwerpt digitale ondersteuning voor een Toekomstplan

Toekomstplan

Een 99 uurs ontwerp project waarin we in samenwerking met Fourmore en Pluryn een concept hebben ontworpen dat cliënten ondersteunt eigenaarschap over hun doelen te hebben. 

Waarom 
Bij Pluryn worden Toekomstplansessies gehouden om samen met de cliënt aan de slag te gaan met een hulpvraag. Met alleen een groot vel, papier, stiften en goede gesprekken wordt een plan opgesteld voor de Toekomst. Hierin komt niet alleen naar voren wat je wensen zijn, maar ook welke stappen je kunt ondernemen, wat je kwaliteiten zijn en wie je kunnen ondersteunen om een wens te bereiken. Echter, na de sessie ga je naar huis met een grote rol papier; hoe zorg je ervoor dat je de inhoud hiervan kunt bewaken? 

Wat
Joes + Manon zag kansen in een handzame, digitale applicatie die cliënten ondersteunt om persoonlijke wensen te bewaken en meer vat te krijgen op de gestelde wensen. De applicatie helpt inzicht te krijgen en de wensen stapje voor stapje te vervullen. 

 

Hoe
Fourmore hanteert een innovatieproces dat altijd uit dezelfde onderdelen bestaat: Think - Create - Produce - Shine.  In vier dagen zijn we meerdere keren door het designproces te gaan om ideerichtingen en concepten aan te scherpen en te verbeteren. We hebben veel en intens samengewerkt met de ervaringsexperts in de context: de veelzijdige groep van cliënten en medewerkers van Pluryn. Zij zijn tenslotte degene die veel meer weten van de context dan wij! 

Waar 
Nijmegen, Nederland

Partner
Pluryn / Digital Health Center
Fourmore